Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Alle producten worden gecheckt voordat ze opgestuurd worden en de producten worden uiterst zorgvuldig verpakt. Soms komt het toch voor dat er tijdens het transport iets kapot gaat. Wij raden aan om voor verzekerde verzending te kiezen als je iets breekbaars bij ons hebt besteld. Je kunt dit doen door hiervoor te kiezen in de checkout, maar je kunt ook kiezen voor transporteur DPD. Als de DPD het pakketje verstuurt is het standaard verzekerd. Maar er kan ook iets anders gebeuren waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien ben  je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Als het gebrek binnen de garantie valt, dragen wij kosteloos zorg voor reparatie of vervanging.

Hou er wel rekening mee dat de woonaccessoires die wij verkopen vaak een ruig en onafgewerkt karakter hebben. Wij geven geen garantie op imperfecties van het product, omdat dit juist zo hoort. Veel handgemaakte producten kennen kleine afwijkingen ten opzichte van de productfoto of de opgegeven maten. Dit is voor ons geen reden om tot garantie of omruil over te gaan.

 

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar stoerenlandelijkwonen@gmail.com. Wij doen uiteraard ons uiterste best om de klacht op te lossen. Leidt dit niet tot een acceptabele oplossing, dan is het mogelijk om jouw geschil met ons aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om jouw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

 

Hoe dien ik een klacht in?

Stuur een mail naar bovengenoemd emailadres waarin minimaal de volgende gegevens zijn opgenomen: Ordernummer, het artikel waar de klacht over gaat, een omschrijving van de klacht en eventuele foto's die de situatie voor ons duidelijk maken, en een telefoonnummer waar we je op kunnen bereiken. Als je zelf al een voorstel hebt hoe de klacht opgelost zou kunnen worden, aarzel dan niet en zet het er bij. Wij reageren binnen drie werkdagen op de klacht.